پشتیبانی فنی

09198949499

عجیب ترین آسانسورهای دنیا!

عجیب ترین آسانسورهای دنیا!

برخی از آسانسورها به دلیل طراحی و ویژگی‌های خاص خود، به عنوان آسانسورهای عجیب و جالب در دنیا شناخته می‌شوند. در این مقاله به بررسی و معرفی برخی از عجیب ترین آسانسورها در دنیا می‌پردازیم. از آسانسورهایی که به شکل‌ها و ابعاد مختلفی طراحی شده‌اند تا آسانسورهایی که در مکان‌ها و شرایط خاص استفاده می‌شوند، همه این آسانسورها نشان‌دهنده نوآوری و خلاقیت در طراحی و ساخت سیستم‌های حمل و نقل عمومی هستند. البته که ما انواع آسانسور ها را میتوانیم بشناسیم و با کاربرد هر کدام از آن آشنا شویم.

آسانسورها از قدیمی ترین و مهم ترین اختراعات بشری هستند که شما میتوانید جهت اطلاع از تاریخچه صنعت آسانسور کلیک نمایید. از آسانسور برای جابجایی افراد و اشیاء بین طبقات مختلف ساختمان ها استفاده می شوند. اولین آسانسور مدرن در سال 1743 برای پادشاه لوئیس پانزدهم فرانسه ساخته شد و از آن زمان تا کنون، آسانسورها با تکنولوژی های مختلف و طراحی های خلاقانه ای طراحی و ساخته شده اند.

برای آشنایی با نحوه طراحی آسانسور، صفحه طراحی آسانسور و نقشه اجرایی را مطالعه کنید.

آسانسور گلوبن اسکای ویو (Globen skyview) – استکهلم (سوئد)

آسانسور گلوبن اسکای ویو یکی از جاذبه های گردشگری متفاوت استکهلم است که به شما امکان می دهد از نمای زیبای شهر در ارتفاعات بالا لذت ببرید. این آسانسور متعلق به ساختمان اریکسون گلوب است که بزرگترین ساختمان نیمکره ای در جهان است. واگن های کروی و شیشه ای این آسانسور با ظرفیت ۱۶ نفر، هر ۱۰ دقیقه یکبار حرکت می کنند و مسافران را به ارتفاعی حدود ۱۳۰ متر از سطح دریا می رسانند. در آنجا می توانید از رستوران، کافی شاپ و یک نمای پانورامیک از تمام شهر استکهلم لذت ببرید.

آسانسور گلوبن اسکای ویو – استکهلم

آسانسور بایلانگ (Bailong) – چین

آسانسور بایلانگ (به معنی آسانسور صداژدها) یک آسانسور شیشه ای است که در کنار یک صخره عظیم در منطقه وولینگیوان شهر ژانگ جیاجی چین ساخته شده است. این آسانسور با ارتفاع ۳۲۶ متر، بلندترین آسانسور در فضای باز جهان است و مجموعه ای از سه واگن کروی و شیشه ای است که هر کدام ظرفیت ۵۰ نفر را دارند. این آسانسور می تواند در یک دقیقه و نیم مسافران را از پایین به بالای صخره برساند. در بالای صخره، می توانید از مناظر زیبا و بی نظیر از پارک ملی وولینگیوان لذت ببرید. این پارک ملی دارای صخره ها، دره ها، آبشارها، جنگل ها و گیاهان متنوعی است.

آسانسور بایلانگ – چین

آسانسور آکوادام (Aquadom) – برلین (آلمان)

آسانسور آکواریوم برلین یکی از عجیب ترین آسانسورهای جهان است که در هتل رادیسون بلو واقع در شهر برلین قرار دارد. این آسانسور از وسط یک آکواریوم استوانه ای بزرگ حرکت می کند که حاوی یک میلیون لیتر آب دریا و ۱۵۰۰ ماهی از ۵۰ گونه مختلف است. این آسانسور با ظرفیت ۴۸ نفر، مسافران را به ارتفاع ۲۵ متری می رساند و به آن‌ها اجازه می دهد از منظره زیبا و رنگارنگ ماهی ها لذت ببرند. آسانسور آکوادام در سال ۲۰۰۲ با هزینه ۱۲.۸ میلیون یورو ساخته شده است و بلندترین آسانسور آکواریوم جهان است.

آسانسور آکوادام – برلین

آسانسور فالکرک ویل (The Falkrik wheel) – اسکاتلند

آسانسور چرخ فالکرک یک آسانسور دریایی است که کانال فورث و کلاید را به کانال یونیون متصل می‌کند و نام آن از شهر مجاور فالکرک گرفته شده است. این آسانسور به شکل چرخ‌های قدیمی که برای رساندن آب رودخانه به منازل استفاده می‌شدند طراحی شده است و در واقع تنها آسانسور جهان است که برای جابجایی بین رودخانه‌ها از آن استفاده می‌شود.

در واقع این آسانسور یک چرخ بزرگ با دو واگن مخروطی است که هر کدام ۶۰۰ تن وزن دارند و می توانند ۴ قایق را در خود جای دهند. این آسانسور با استفاده از یک سیستم هیدرولیک و الکتریکی، واگن ها را به صورت متوازن در اطراف محور چرخ حرکت می دهد و در ۵ دقیقه مسافران را از یک کانال به دیگری منتقل می کند. آسانسور فالکرک ویل در سال ۲۰۰۲ با هزینه ۱۷.۵ میلیون پوند ساخته شده است و یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری شهر فالکرک محسوب می‌شود.

آسانسور فالکرک ویل – اسکاتلند

آسانسور طاق دروازه (Gateway Arch) – سنت لوئیس (آمریکا)

آسانسور طاق دروازه یک آسانسور منحصر به فرد است که در داخل یک طاق قوسی بزرگ و فولادی در شهر سنت لوئیس در ایالت میزوری قرار دارد. این طاق با ارتفاع ۱۹۲ متر، بلندترین طاق و یادمان در آمریکا است. این طاق به عنوان نمادی از توسعه غرب آمریکا و تجارت رودخانه ای ساخته شده است. طراحی این طاق توسط معمار فنلاندی-آمریکایی ارو سارینن انجام شده است.

آسانسور طاق دروازه – سنت لوئیس

آسانسور طاق دروازه دارای دو واگن کروی و شیشه ای است که هر کدام ظرفیت ۴۰ نفر را دارند. این آسانسور با سرعت ۵.۶ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و مسافران را در ۴ دقیقه به بالای طاق می رساند. در بالای طاق، می توانید از منظره زیبا و گسترده ای از شهر و رودخانه میسیسیپی لذت ببرید.

آسانسور برج ایفل – فرانسه

آسانسور برج ایفل یکی از جذابیت های این برج معروف است که مسافران را به سه سکوی مختلف در ارتفاعات متفاوت می رساند. این آسانسورها با تکنولوژی پیشرفته و طراحی خاصی ساخته شده اند که با انحنای برج هماهنگ هستند.

آسانسور اولی که به سکوی اول می رود، به صورت مورب و قطری حرکت می کند و در ارتفاع ۵۸ متری از زمین قرار دارد. آسانسور دومی که به سکوی دوم می رود، به صورت عمودی حرکت می کند و در ارتفاع ۱۱۵ متری از زمین قرار دارد. آسانسور سومی که به سکوی سوم می رود نیز به صورت عمودی حرکت می کند و در ارتفاع ۲۷۵ متری از زمین قرار دارد. در بالای برج، می توانید از منظره زیبا و گسترده ای از شهر پاریس و نقاط اطراف لذت ببرید.

آسانسور برج ایفل – فرانسه

آسانسور همتشواند (Hammetschwand) – سوئیس

آسانسور همتشواند یک آسانسور فضای باز است که در کنار دریاچه لوسرن در سوئیس قرار دارد. این آسانسور بلندترین آسانسور فضای باز اروپا است و ارتفاع آن 152.8 متر است. این آسانسور مسافران را از یک مسیر صخره ای به قسمت بالای صخره می‌برد که از آنجا می‌توان منظره ای زیبا از دریاچه و کوه های اطراف را دید. این آسانسور در سال 1905 ساخته شد و در سال 1935 تجدید ساخت شده است. سرعت آن 9 متر بر ثانیه است و زمان سفر آن حدود 50 ثانیه طول می‌کشد. این آسانسور یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس است و هر ساله هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند.

آسانسور همتشواند - سوئیس

آسانسور تایپه 101 (Taipei 101) – تایوان

آسانسور تایپه 101 تایوان یکی از سریع ‌ترین و پیشرفته ترین آسانسورهای دنیا است. این آسانسور مسافران را از طبقه اول به طبقه 163 برج تایپه 101 می‌برد. برج تایپه 101 یک آسمان خراش ۵۰۸ متری است که شبیه به یک درخت بامبو طراحی شده است. این برج از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۰ میلادی، به عنوان بلندترین برج ساخته شده در دنیا شناخته می‌شد.

این برج همچنین دارای یک مقاوم کننده فلزی است که برج را در برابر بادها و زلزله های شدید محافظت می‌کند. سرعت آسانسور تایپه 101، ۳۶ کیلومتر بر ساعت است و زمان سفر آن حدود ۹۰ ثانیه طول می‌کشد. این آسانسور دارای نمایشگرهای ویدئویی است که تبلیغات و اطلاعات مربوط به هر طبقه را به مسافران نشان می‌دهد.

آسانسور تایپه 101 - تایوان

عجیب ترین آسانسورها در آخر

در این مقاله، چند نمونه از عجیب ترین آسانسورهای جهان را معرفی کردیم و ویژگی های آن ها را بررسی کردیم. ما دیدیم که این آسانسورها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و طراحی های خلاقانه ای، نه تنها کارکرد اصلی خود را انجام می دهند، بلکه از لحاظ زیبایی شناسی و جذابیت نیز برجسته هستند.

اگر به دنبال نصب و سرویس آسانسور با کیفیت و ایمن در ساختمانتان هستید، شرکت آسمان سریر آریا با تیم متخصص و با رعایت استانداردها در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد، با اعتماد به ما می‌توانید از مزایای آسانسوری ایمن و کارآمد بهره‌مند شوید. برای درخواست نصب و سرویس آسانسور در تهران با ما تماس بگیرید.